Eerste week Sheffield - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Liza Wijnands - WaarBenJij.nu Eerste week Sheffield - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Liza Wijnands - WaarBenJij.nu

Eerste week Sheffield

Door: Liza Wijnands

Blijf op de hoogte en volg Liza

19 November 2017 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

De eerste week in Sheffield.

We waren met een hoop leerlingen dus werden wij ingedeeld in 3 groepen. Groep 1 bij Christien, groep 2 bij Leontine en groep 3 bij Remo.
Ik zat in groep 3 bij Remo, we zaten in een groepsapp waar de heletijd het rooster in gestuurd werd waar we les hadden en wat we precies moesten meenemen. We kregen deze week les op Hillsborough Campus en Chesterfield, ook kregen we activiteiten en moesten we meekijken met Engelse studenten. James was een sportleraar van de school en kwam ook vaak bij ons in beeld.

week 1:
Maandag 13 november.
We moesten om 09:00 aanwezig zijn, gelukkig hadden we de zondagavond naar onze aankomst met Phill gepraat welke bushalte we moesten hebben, de tijd en welke bus we uberhaupt moesten pakken. Dit was easy voor ons, we moesten nog geen 2 minuten lopen dan waren we al bij de plek, helaas zitten deze bussen wel tegen. Tenminste dat vonden Sanne en ik je kon niet eens zien hoeveel vertraging er was of iets maar blijkbaar moesten Bregje en Britt 2 haltes voor ons instapte dus we kregen door wanneer hun instapte zodat wij wisten wanneer wij van huis moesten vertrekken. Vanaf de halte dat we moesten uitstappen moesten we nog 10 minuutjes lopen naar de school, dit was zo gelopen. Toen we aankwamen kregen we een kennismaking met de school en de leraren, we moesten een foto maken voor een pasje want zonder pasje kwam je niet de school binnen. We moesten een fittest doen op de Campus met Engelse studenten die ons hielpen. De dag eindigde om 14:00, we hebben de bus gepakt naar huis even iets gegeten en daarna zijn we met een aantal leerlingen naar de pub gegaan en hebben we iets gedronken. S'avonds thuisgekomen hebben we nog eventjes geklets en toen gingen we slapen.

Dinsdag 14 november:
We moesten weer om 09:00 op school zijn, en het ging weer hetzelfde als de dag ervoor. Bregje en Britt appte dat ze in de bus zaten en wij liepen aan. Weer 10 minuutjes lopen en we waren weer op school. We gingen met een andere groep naar het park wandelen want James had iets georganiseerd. We moesten letters bij elkaar gaan zoeken in tweetallen en ik deed dit met Bregje. Wie het snelste binnen was kreeg een medaille helaas waren Bregje en ik niet snel genoeg. We waren rond 16:00 klaar op naar de bus en naar huis. Sanne en ik waren zo moe dat toen we thuis kwamen we gelijk het bed in zijn gestapt en er alleen uit zijn gekomen om even een praatje te maken en daarna te eten en weer het bed in. De dag was super snel om maar wel super leuk

Woensdag 15 november:
De les was op Chesterfield college, dit was in een ander gebied. Gelukkig was onze buurman een docent daar en mochten wij meerijden met hem. Dit scheelde ons het vroege opstaan en een treinticket want deze hadden we blijkbaar nodig om naar chesterfield te komen. Eenmaal aangekomen op de school moesten we weer een pasje maken voor de beveiliging. De groep werd opgesplitst de ene groep ging mee met Remo naar een sportgebouw en de andere groep bleef aanwezig op het college. Ik moest naar het sportgebouw toe, dit was 15/20 minuutjes lopen. We werden in een les gezet met Engelse studenten die een les kregen. Daarna gingen we naar een zaal toe en werden we gekoppeld aan een Engelse student. We moesten een soort van circuit training afleggen, dit kostte ons best veel moeite maar het was wel super leuk. Daarna mochten we gaan en kregen we wat vrije tijd in chesterfield, we hebben wat gewinkeld en veel gekletst. We moesten ons om 15:00 melden want toen pakte we met alle leerlingen de trein terug naar Sheffield. Daar aangekomen zijn we naar huis gegaan, eventjes gegeten. We gingen ons klaarmaken want we gingen eerst naar de pub en daarna naar West street. Dat is blijkbaar DE uitgaansplaats van Sheffield. We zijn een club ingegaan tot ongeveer 01:30-02:00 en hebben daarna de taxi terug gepakt naar huis.

Donderdag 16 november:
De les begon weer om 09:00 op Hillsborough, we moesten verzamelen in de presentatie ruimte boven. Een oud wereldkampioen boksen Johnny Nelson, hij liet vooral in deze les zien dat je jezelf moet laten zien en niet bang moet zijn voor reacties. Hij was eerlijk en oprecht en de hele klas ging ook mee in zijn spel. Regelmatig moest er iemand naar voren komen en kregen een opdracht waaronder ikzelf. Ik moest een liedje zingen in het Engels terwijl iedereen dan met negatief commentaar moest schreeuwen tegen mij. Ik vond dit heel erg lastig want ik ben daar niet echt van. In de middag kregen we een voetbal toernooi, onze klassen tegen elkaar verdeeld. We waren op tijd klaar we hebben de bus gepakt en weer naar huis. S'avonds hebben we met Bregje en Britt die een stukje verder wonen een film gekeken. We zijn alweer op tijd gestopt omdat alleen Britt en ik de film volgde en Sanne en Bregje continue in slaap vielen.

Vrijdag 17 november:
Dit was een fantastische dag, we gingen boksen in de 'Ingle Gym' dit is de boksschool waar Johnny Nelson is opgegroeid als een echte bokser. Dit duurde tot 10:00 daarna zijn we naar het winkelcentrum gegaan, dit is het grootste winkelcentrum van Sheffield. Het zijn wel 200 winkels, we hebben ongeveer tot 16:00 geshopt. Toen zijn we naar huis gegaan en hebben we gepraat met het gastgezin het was echt super gezellig!!. Toen hebben we onszelf klaar gemaakt want we gingen weer uit vanavond met een groep studenten. We gingen weer naar west street en een club in. Dit was zo gezellig dat we ook pas om 4:30 de taxi naar huis hebben gepakt.

Zaterdag 18 November:
Deze dag mochten we zelf inplannen en daar hebben we ook gebruik van gemaakt, we hebben eerst uitslapen want Amanda vond niets erg en zei dat we lekker moesten doen wat we zelf wouden. We hebben ons lekker opgefrist en hebben de bus en tram gepakt naar Meadowhall, het grote winkelcentrum hier hebben we ons weer prima vermaakt. We hebben daar lekker gegeten en zijn 's avonds weer naar West street gegaan. Dit was echt een super leuke avond. Iedereen was aanwezig en zelfs de docenten.

Zondag 19 november:
Weer een leuke nacht gehad en we hebben ook weer lekker uitgeslapen. Het was een drukke week en het was wel even lekker om niets te hebben. We gingen zwemmen met een aantal leerlingen alleen stond er op de site dat de zwembaden op zondag tot 20:00 open zijn helaas daar aangekomen was dat niet zo en konden we maar een uurtje zwemmen. We hebben dit wel lekker gedaan omdat het best wel fijn is om te zwemmen met een kater. Daarna zijn we wat gaan eten met z'n allen in de pizzahut. Op tijd naar huis en toen hebben we even gekletst met het gastgezin alles bijgepraat. Op tijd naar bed en door naar de tweede week in sheffield.


In deze eerst week was het echt kennismaken met de studenten van de Engelse school maar ook voor de studenten van de andere groepen. Je leert elkaar steeds beter kennen en je komt ook andere mensen tegen die je niet vaak spreekt of ziet. Ook voor mijn heinwee was ik vooral bang maar daar heb ik de hele week nog geen last van gehad. Het was ook het loslaten van de Nederlandse cultuur en het verwelkomen van de Engelse cultuur. Ik vond dit echt super leuk!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 November 2017

Tweede week sheffield

19 November 2017

Eerste week Sheffield

12 November 2017

aankomst sheffield
Liza

Hallo! Mijn naam is Liza Wijnands, ik ben 19 jaar oud en ik kom uit Deest. Ik volg de opleiding Sport en Bewegen aan het ROC in Nijmegen. Ik zit in het tweede leerjaar en ik heb gekozen voor het profiel BOS. Dit jaar heb ik het vak Internationaal II waar ik voor heb gekozen, in dit vak loop ik stage in het buitenland en we gaan dit jaar naar Sheffield. Eind van het jaar ga ik nog een keer op stage maar het land is nog niet bekend. Op deze webblog laat ik regelmatig een leuk berichtje met wat informatie en leuke foto's. Leuk dat jullie een kijkje nemen op mijn blog. Liefs Liza

Actief sinds 09 Okt. 2017
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 3333

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: